به بهانه انتشار عکسم از هیمالیا در نشنال‌جئوگرافیک

Sunday، ۲ Ordibehesht ۱۴۰۳

درست یکماه پیش بود که کمپین جدید نشنال جئوگرافیک درباره چالشهای عکاسی در سفر رو دیدم که با هشتگ #NGphotographerchallenge راه اندازی شده و از عکاسان سراسر دنیا دعوت کرده تا بهترین عکسهاشون رو با این هشتگ به اشتراک بگذارند و از سختی های عکاسی در سفر بنویسند.

من در دو سفر اخیرم سختی های زیادی برای عکاسی در سفر کشیدم، از حمل کوله پشتی 12 کیلویی با دو تا دوربین عکاسی(Canon 60D + lens 100-400 Sigma & Sony A7 III+ Lens 35mm Zeiss) در ترکینگ 150 کیلومتری هیمالیا با 6000 متر ارتفاع گرفته تا عکاسی در دمای منفی 50 درجه سیبری.

یکسالی هست توی صفحه اینستاگرامم بهترین عکسهام رو منتشر میکنم بدون داشتن انتظار خاصی از سمت مخاطب یا انتظار جذب فالور، صرفا برای دل خودم یکساله که بهترین عکسهام رو منتشر میکنم و خودم از دیدن پیجم کیف میکنم. و حالا کافی بود برای کمپین نشنال جئوگرافیک، فقط یک هشتگ به عکسهام اضافه کنم و این کارو کردم. در روزهای پایای این کمپین، پیج اصلی Natgeo Yourshot زیر عکسم این کامنت رو گذاشت، و بلافاصله در دایرکت برام پیام فرستاد که عکس شما پتانسیل بازنشر در صفحات نشنال جئوگرافیک رو داره و برای این کار شما باید فایل RAW عکستون رو برای بررسی اصالت عکس به همراه یک متن مختصر درباره تجربه تون موقع ثبت این عکس به آدرس ایمیل ما ارسال کنید. و در صورت تایید ما با شما در ارتباط خواهیم بود.

یادم نمیره ساعت 12 شب بود و من انقددددر ذوق کردم که حد نداشت، همون موقع نشستم فایل عکس رو پیدا کردم، متن رو نوشتم و براشون ایمیل کردم، روزی سه بار ایمیلم رو رفرش میکردم که نکنه ایمیل اومده باشه و من ازش غافل باشم. خلاصه بعد از یک هفته یک قرارداد لایسنس برای انتشار عکسم در صفحات اینستاگرام Natgeo فرستاده شد و ازم خواستند به صورت آنلاین امضاء کنم و براشون بفرستم.

بعد از امضاء قرارداد نسخه نهائی قرارداد همراه با امضاءنماینده نشنال جئوگرافیک برام ارسال شد و من اولین همکاریم با معتبرترین شرکت دنیا در زمینه عکس و سفر رو شروع کردم.

موقعی که عکس منتشر شد من در سفر بودم، وقتی دیدم سه تا از بهترین صفحات نشنال جئوگرافیک مثل National Geographic Yourshot, National geographic Adventure, National Geographic Travel همزمان عکسم رو منتشر کردن باز دوباره سرشار از ذوق شدم. واقعا حس غیرقابل وصفی بود. امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشه...